Bezdrátová signalizace pro zdravotnická a sociální zařízení
Oblasti použití
Přivolání pomoci
Klient si pomocí bezdrátového tlačítka, které nosí u sebe, může kdykoliv zavolat pomoc. K dispozici jsou i speciální funkce. Tlačítka mohou být umístěna i jako stacionární ve společných prostorách.
Tlačítko může mít i personál.
Požární bezpečnost
Systém dokáže monitorovat celý objekt a v případě požáru okamžitě informuje personál, včetně identifikace místa požáru.
Řízení vstupu
Identifikace dezorientovaných klientů, kteří se nacházejí v místech kde by jim mohlo hrozit nebezpečí. Systém např. upozorní, že klient právě odchází mimo budovu.
Řízení dalších systémů a automatizace
Popis systému
Signalizační systém může mít ústřednu v místnosti pro sestry a čtecí zařízení může být na místě snadno pro personál dosažitelné, například na chodbách (až 8 x)
Systém je stavebnicový, umožňuje do budoucna připojení nových klientů, nebo hlídaných míst, umožňuje kdykoliv připojení dalších bezdrátových signalizačních tlačítek pro klienty, nebo montáž pevných signalizačních tlačítek v koupelnách, WC, společenské místnosti, atd. Do systému lze zapojit bezdrátové i drátové komponenty např. požární čidlo, detekce plynů, hlídání různých fyzikálních hodnot, monitoring osob které se po předem nastavené době nepohybují.
Systém je napojen na internet a systém má dálkový dohled. V případě změn, poruch a všech softwarových zásahů Váš personál mailem, nebo i telefonicky uvědomí našeho technika. Oprava je buď okamžitá, nebo ještě tentýž den. Technik může do systému zasahovat z počítače, nebo z mobilního telefonu.
Možnosti bezdrátové signalizace
- Každý klient má u sebe bezdrátové přenosné tlačítko ve tvaru přívěšku, nebo hodinek. Signál z tlačítka je zachycen zesilovači signálu. Klient tak má možnost vyslat tísňový signál z kteréhokoliv místa svého pokoje, celé budovy a nejbližšího okolí (cca 50 až 250m).
- Tlačítko je dostatečně odolné proti „samozmáčknutí“ a je odolné vůči stříkající vodě. Tlačítko je dobře viditelné o průměru cca 2 cm a je barevně odlišené. V provedení přívěsek má rozměr 6x4x2 cm
- Signál, vyslaný klientem, je adresný, tzn., že ošetřujícímu personálu oznámí číslo pokoje a jméno klienta. Včetně označení dne a času, kdy byl vyslán tísňový signál a kdo z personálu a po jaké době reagoval na volání.
Personál přijímá poplachovou zprávu kódem, kartou, nebo čipem. - Řídící ústředna zaznamenává veškeré údaje, zobrazovací jednotky, umožní ošetřujícímu personálu rychlý přístup k údajům o tísňovém volání.
- Zařízení na tísňové volání upozorňují zvukovým a světelným signálem.
- Ovládací ústředna na ošetřovně přenese tísňový signál na mobilní telefon, který může fungovat jako mobilní klávesnice. Ten bude mít personál stále u sebe (zvláště v době nepřítomnosti na sesterně nebo mimo domova). Tísňový signál tak může sestra přijmout kdekoliv i mimo areál pensionu.
- Sestra musí potvrdit převzetí tísňového signálu svým osobním kódem (kartou, čipem) na zobrazovací jednotce. Pokud je tísňových volání v daném okamžiku několik, lze je pohodlně nalistovat pomocí kurzoru. Potvrzení je možné na kterékoliv zobrazovací jednotce které mohou být rozmístěny na všech patrech, nebo frekventovaných místech.
- Potvrzení příchodu sestry na pokoj klienta
- Dálková správa systému
- Důsledně jsou zaznamenány všechny události. Jakákoliv manipulace s klávesnicí je také monitorovaná a uložena v paměti. Kapacita paměti je 25.000 událostí (běžně 3 až 4 roky provozu). Na PC mohou být uloženy události bez omezení
- Elektronická ochrana kabeláže a jednotlivých komponent před mechanickým poškozením, nebo sabotáži. Systém automaticky kontroluje napájení 230V a stav záložního zdroje. V případě poruchy vyvolá poplach.
- Systém lze softwarově rozdělit na podsystémy, např. každé patro nebo oddělení zvlášť.
- Každý klient může mít naprogramované jiné parametry
- Systém díky záložnímu zdroji funguje min. 24 hodin i při výpadku 230V
- Systém je možno ovládat a servisovat pomocí dálkového dohledu. Obsluha jen nahlásí servisní firmě „problém“ a technik může okamžitě zasáhnout bez nutnosti dojezdu. Podmínkou je připojení k internetu.
- Systém lze ovládat i pomocí mobilu, kde se na displeji ukazují identické informace jako u zobrazovací jednotky.
Možnosti, které jsou do systému již integrované a připravené k použití
Tísňový systém je polyfunkční a je připraven na celou řadu dalších funkcí. Tyto funkce jsou již jeho součástí a v případě požadavku je lze kdykoliv aktivovat:
- Systém je možno rozšířit o požární systém, který odpovídá vyhlášce o požární ochraně č.23/2008
- Systém může řídit další systémy, například spouští evakuační rozhlasový systém, CCTV (kamerový systém), otvírání a zavírání dveří, řízení přístupu a kontrola odchodu klientů s demencí a jakékoliv další systémy, pokud jsou elektricky ovládané (žaluzie, světla, přístroje ….).
- Sledování stavu klienta (například je možné automaticky vyvolat poplach pokud se klient alespoň jednou během předem určeného času nepohne, apod.)
- Systém umožňuje nezávisle na výše uvedených funkcích elektronicky zabezpečit (EZS) přilehlé kanceláře sklady apod. Kvalita zabezpečení odpovídá zabezpečovacím ústřednám vyšší třídy.
Systém je plně programovatelný a umožňuje vytvořit systém který plně uspokojí většinu požadavků.
Předpokládané podmínky realizace
Práce mohou probíhat za plného provozu, nebudou probíhat na pokojích.Vzhledem k bezdrátovému provedení budou práce na chodbách minimální, hlučnost bude minimalizována. Potřebný materiál nebude skladován na chodbách a pracovníci budou mít u sebe pouze nářadí a nezbytný materiál pro právě probíhající pracovní úkon. Pracovníci jsou vyškoleni jakým způsobem se chovat ke klientům domova, taktním způsobem s nimi jednají a dbají o jejich bezpečnost.
Stanovení záručních podmínek, lhůty na odstraňování závad v záruční a pozáruční době, servis.
Záruční doba na rozvody, zařízení a ostatní jeho součásti činí 30 měsíců
V případě záručních závad, které způsobí nefunkčnost systému nebo jeho podstatné části (považuje se např. nefunkčnost řídící jednotky, nefunkčnost celého patra, nefunkčnost signalizačních jednotek na patrech aj.), je odstranění závady s ohledem na zajištění bezpečnosti klientů do 35 hodin od nahlášení.
Nástup na odstranění běžných záručních a pozáručních závad, které neohrožují chod celého systému, nejpozději do 4 pracovních dní od oznámení.
Softwarové závady jsou řešeny ihned, nebo ještě tentýž den po jejich vzniku.
Zhotovitel zajistí pravidelný servis celého zařízení a jeho přezkušování z hlediska funkčnosti, bezpečnosti a provozuschopnosti a to i po záruční době. Viz. návrh servisní smlouvy.





